Ervaringen
"Zijn auto was verkocht, maar er kwamen nog steeds boetes van het CJIB binnen op het kenteken van de verkochte auto."

Een poosje terug vertelde de salarisadministratie mij dat er een loonbeslag was bij een van de medewerkers. Ik heb vervolgens deze medewerker uitgenodigd voor een gesprek. Hij bleek in een hele lastige situatie te zitten. Zijn auto was verkocht, maar er kwamen nog steeds boetes van het CJIB binnen op het kenteken van de verkochte auto. 

Gesprek na loonbeslag

Hij had al van alles geprobeerd om dit te veranderen, maar het lukte niet om deze onterechte boetes te stoppen, laat staan ongedaan te krijgen. De reeks boetes kwamen al langere tijd binnen en liepen snel op, doordat er steeds kosten werden toegevoegd. Daardoor had de medewerker besloten om de boetes toch maar te betalen en was hij in financiële problemen gekomen. Hij was nu het overzicht helemaal kwijt.

Toen ik dit hoorde, besloot ik om hiervoor professionele hulp in te schakelen. Ik zocht iemand met financiële en juridische kennis van zaken en vond deze via het Nibud. Deze is direct aan de slag gegaan en zij had binnen twee weken de oorzaak van de verkeerde te naamstelling verholpen. Daardoor konden uiteindelijk de boetes worden ingetrokken. Ook heeft zij de medewerker geholpen om de zaken financieel weer op de rit te krijgen. Dit was nodig omdat het hele proces al met al een half jaar heeft geduurd. (Bron: Nibud)

Bewaar deze informatie
download als pdf
Welke vragen kunt u stellen? Hier vindt u voorbeelden
Werknemers met financiële problemen. Wat is de impact en wat kunt u doen als werkgever?
Ziekteverzuim

Door geldproblemen zijn medewerkers gemiddeld 7 dagen extra ziek. Hoe kunt u uw medewerkers helpen? Olaf Simonse van Wijzer in geldzaken geeft tips.

1:02
Bekijk video
© 2019 Financieel fitte werknemers  -  Contact  -  Disclaimer  -  Persoonlijke cookie instellingen